Biznes w sieci czy stacjonarny

Biznes w sieci czy stacjonarny

Niezwykła popularność sklepów internetowych powoduje, że przedsiębiorcy coraz częściej zastanawiają się, czy nie przenieść swojego biznesu do sieci. W niektórych przypadkach może to być uzasadnione. Sprzedaż w internecie może być większa na przykład w przypadku sprzętu elektronicznego czy AGD – to właśnie te produkty klienci najczęściej kupują online. O przeniesieniu działalności do internetu mogą myśleć firmy, których siedziby znajdują się w mało atrakcyjnych, trudnych do odnalezienia przez klientów miejscach. Działalność stacjonarna może być natomiast bardziej opłacalna w przypadku sklepów i punktów usługowych mieszczących się przy głównych ulicach lub na dużych osiedlach, zwłaszcza jeśli istnieją już od dłuższego czasu i są dobrze rozpoznawalne w okolicy. Warto wiedzieć, że Polacy wciąż niezbyt chętnie kupują przez internet żywność i inne produkty o krótkim terminie ważności. Nawet jeśli nie prowadzi się sklepu internetowego, warto zainwestować w prostą stronę internetową informującą o działalności sklepu. Klienci coraz częściej, zanim wybiorą się na zakupy, poszukują sklepów z danych branż w internecie i taka strona internetowa może im pomóc w decyzji o odwiedzeniu sklepu stacjonarnego. Dobrym pomysłem będzie także umieszczenie swojego zakładu na mapie, by ułatwić klientom jego znalezienie.