Dobra komunikacja firmowa

Dobra komunikacja firmowa

Wielu coachów i trenerów zawodowych, prowadząc dla firm różnego typu szkolenia, podkreśla, jak istotnym czynnikiem jest dobra komunikacja. Na ten aspekt zwracają uwagę również sami pracownicy. Wielu z nich mówi o tym, że o wiele lepiej pracuje się w instytucjach, gdzie z przekazem informacji nie ma najmniejszego problemu. Zaburzenie przekazu wiadomości może bowiem nie tylko niekorzystnie wpłynąć na atmosferę w miejscu zatrudnienia, ale też zdecydowanie pogorszyć efekty zawodowych działań. A sposobów na utworzenie dobrej sieci komunikacyjnej i znalezienie właściwych ścieżek przekazu informacji jest naprawdę wiele. Niektóre firmy praktykują codzienne lub przynajmniej cotygodniowe spotkania, podczas których podsumowuje się czas miniony i wytycza plan realizacji na najbliższy czas. Często stosowaną ścieżką przekazu informacji jest też poczta e-mailowa. Równie chętnie korzysta się z telefonów czy komunikatorów internetowych. Do lamusa nie odchodzą też klasyczne tablice ogłoszeniowe. Są również takie przedsiębiorstwa, które preferują tworzenie gazetek firmowych albo rozsyłanie newsletterów. Dobór odpowiedniej ścieżki komunikacji jest oczywiście ważny, ale istotniejsze staje się umiejętne i rzetelne z tej ścieżki korzystanie. W innym przypadku o dobrą komunikację może być raczej trudno.