Konsultacje biznesowe w sprawie wprowadzenia do sprzedaży nowych telefonów

Konsultacje biznesowe w sprawie wprowadzenia do sprzedaży nowych telefonów

Na świecie działa kilku bardzo znanych producentów telefonów komórkowych. Ich produkty znane są na całym świecie. Setki milionów użytkowników są w stanie wymienić te wszystkie znane marki jednym tchem. Ale oprócz znanych producentów, na świecie, głównie na Dalekim Wschodzie, są także firmy nieznane, które zajmują się produkcją telefonów komórkowych. Ich produkty mają czasami lepsze rozwiązania techniczne, niż produkty znanych marek. Ale firmom takim jest bardzo trudno wejść na nowe rynki. Dlatego też posiadają one zespoły międzynarodowych handlowców, które odwiedzają lokalne (krajowe) sieci telefonii komórkowej i zachęcają je do włączenia do swojej oferty telefony nowych firm. Oczywiście, znacznie łatwiej jest wejść na rynki mniej wymagające, na przykład południowoamerykańskie czy afrykańskie, albo na rynki chłonne nowinek, takie jak dalekowschodnie. Trudniej natomiast jest zainteresować nowymi produktami nasycone wszelakimi dobrami rynki państw zachodnich z Ameryki Północnej i z Europy. Ale to, że jest coś trudne, wcale nie znaczy, że jest to niemożliwe. Jeśli produkty są naprawdę dobre, innowacyjne i trwałe, a do tego mają jeszcze atrakcyjne ceny, może się udać zainteresować nowych klientów. Warto wiedzieć, że umowa z jednym tylko operatorem telekomunikacyjnym z jednego kraju to żyła złota, albowiem dzięki takiej umowie firma może sprzedać nawet kilkadziesiąt tysięcy telefonów.