Konsultacje w sprawie wprowadzania na rynek nowych produktów spożywczych

Konsultacje w sprawie wprowadzania na rynek nowych produktów spożywczych

Wyroby produkowane w jednym kraju mogą trafiać na rynki państw na całym świecie. Zwłaszcza wtedy, kiedy są to produkty niepowtarzalne, dobre jakościowo i uznane. Przykładem może być Tajlandia. Ten piękny kraj jest eksporterem na cały świat słynnego słodko kwaśnego sosu chilli, tuńczyków pod wszelakimi postaciami, trawy cytrynowej, past curry czy też mleka kokosowego. W ofercie tajskich producentów są także doskonałe ananasy i przetwory z nich. Artykuły te są niezbędnymi składnikami tajskiej kuchni (zresztą nie tylko jej) i są eksportowane na niemalże cały świat. Jak Tajskie firmy to robią, że ich produkty trafiają do kilkuset milionów ludzi na całym świecie? Przykładem, który pomoże odpowiedzieć na to pytanie, może być sposób działania dużej firmy, znajdującej się na południu kraju. Firma ta zatrudnia profesjonalne zespoły międzynarodowych handlowców, które odwiedzają sieci handlowe na całym świecie. Negocjują z nimi na różnych zasadach: albo wstawiania swoich produktów na zasadzie wykupu półek, albo na zasadzie produkcji pod marką marketów. Takie działanie bardzo się opłaca obydwu stronom, a szczegóły są ustalane w czasie dwustronnych konsultacji biznesowych. Opłaca się, albowiem sieć handlowa jednorazowo kupuje bardzo dużą ilość towaru, co jest gwarancją niskiej ceny, a producenci z kolei otrzymują długotrwały kontrakt, który pozwala im utrzymać pełne moce produkcyjne przez co najmniej kilkanaście miesięcy.