Konsultacje w sprawie wprowadzenia nowego produktu finansowego

Konsultacje w sprawie wprowadzenia nowego produktu finansowego

W kraju działa bardzo wiele banków. Większość z nich oferuje ciekawe produkty, przeznaczone przede wszystkim dla klientów firmowych. Do produktów takich zaliczają się na przykład rachunki firmowe, kredyty w rachunku czy też specjalne rachunki do szybkich przewalutowań. W ostatnich latach jednak firmy wymagają jeszcze większej elastyczności ze strony banków i jeszcze większej innowacyjności w oferowanych przez nie produktach. Dlatego też banki cały czas starają się wprowadzać do swojej oferty nowe rozwiązania, które ułatwią działanie firmy i z drugiej strony przyniosą zysk dla banku. Przed wprowadzeniem takiego produktu do oferty banku przeprowadza się długie konsultacje biznesowe, w czasie których opracowuje się strategię działania i dopracowuje się elementy nowego produktu. W takich konsultacjach biorą udział najważniejsi specjaliści z banku, mający realny wpływ na decyzje oraz znający doskonale rynek. W tym ostatnim przypadku liczą się także przykładowe opinie klientów zewnętrznych. To na nich bowiem bank opiera swoje założenia, zgodnie z którymi z nowego produktu może skorzystać na przykład tyle i tyle firm. Często, jeśli produkt ma być przeznaczony dla największych firm (korporacji) w części konsultacji mogą brać ich przedstawiciele, albowiem to oni nakreślają bankom swoje potrzeby, na które bank będzie chciał znaleźć odpowiedni produkt. Wprowadzenie nowego produktu do oferty banku wiąże się także oczywiście z koniecznością przeprowadzenia jego kampanii reklamowej.