Na czym polega reklama wirusowa

Na czym polega reklama wirusowa

Wirusy komputerowe po wypuszczeniu na wolność zaczynają żyć własnym życiem i rozprzestrzeniają się w zawrotnym tempie. Specjaliści od marketingu internetowego postanowili wykorzystać tę tendencję i obrócić na swoją korzyść. W ten sposób powstała bardzo popularna od pewnego czasu reklama wirusowa. Działa ona na zasadzie poczty pantoflowej, jednak z wykorzystaniem nowoczesnych metod. Ważne jest stworzenie takiej reklamy, którą ludzie będą rozsyłać między sobą bez naszego udziału. Reklama taka wymaga zatem niezwykłej kreatywności. Najczęściej wykorzystuje się w niej zabawne, pomysłowe filmiki bądź zdjęcia, umieszczane w Internecie. Często pozowane są one na amatorskie nagrania i fotografie. Popularnym zabiegiem jest też rozpowszechnianie w Internecie reklam opisywanych jako niedopuszczone do powszechnej emisji, na przykład ze względu na kontrowersyjne lub niecenzuralne treści. Na tym rola reklamodawcy w zasadzie się kończy, resztę wykonują za niego internauci, wysyłając sobie reklamę w mailach bądź publikując ją na swoich profilach w portalach społecznościowych. Formą reklamy wirusowej jest też wykorzystanie takiego hasła, które wejdzie do języka potocznego i będzie używane powszechnie, jednoznacznie kojarząc się z naszą marką. W tym wypadku jednak nie mamy żadnej gwarancji, że akurat z naszym sloganem ta sztuka się powiedzie.