Opakowania wrocław

Opakowania wrocław

Znane produkty są często kupowane przez klientów tylko dlatego, że konsumenci są do nich przyzwyczajeni. Znają ich skład, znają ich opakowania i nic nie jest ich w stanie zaskoczyć. Ale technologia idzie do przodu i firma będąca producentem danego produktu chce wprowadzić nowe, bardziej funkcjonalne, a często także i tańsze opakowanie. I tutaj następuje coś dziwnego, albowiem wielu konsumentów może nie chcieć dalej kupować swojego ulubionego produktu. Przykładowo ich ulubione mleko może być teraz sprzedawane w bardziej funkcjonalnym opakowaniu, ale… z nowym rodzajem zamknięcia, który może powodować problemy dla osób starszych. I dlatego właśnie firma przed wprowadzeniem nowego opakowania do znanego i popularnego produktu musi przeprowadzić konsultacje biznesowe z szeregiem ekspertów, którzy określą, w jaki sposób dokonać zmiany, aby pomogła ona w zwiększeniu sprzedaży lub chociażby w jej utrzymaniu na dotychczasowym poziomie. W konsultacjach takich muszą uczestniczyć projektanci nowego opakowania (lub firma je dostarczająca), pracownicy działu reklamy i marketingu, specjaliści z dziedziny logistyki (nowy produkt może wymagać zmiany dotychczasowych parametrów przewożenia produktów) czy też specjaliści z dziedziny sprzedaży i Visual marketingu (muszą wiedzieć, jak skutecznie eksponować produkt w nowym opakowaniu). Dopiero wypracowanie wspólnego stanowiska przez wszystkich specjalistów pozwoli na skuteczne wprowadzenie produktu w nowym opakowaniu na rynek.