Siła firmowych znaków

Siła firmowych znaków

Na ogół dzieje się tak, że gdy wymieniamy nazwę konkretnej firmy, wizualizujemy sobie jej logo. Znak graficzny danego przedsiębiorstwa jest zatem takim elementem, który jako pierwszy pojawia się w skojarzeniach z tym przedsiębiorstwem związanych. Niezwykle ważne jest zatem, żeby nie tylko samo logo, ale też inne znaki firmowe takie jak wizytówki, papier, identyfikatory, długopisy. Identyfikacja wizualna firmy, tworzyć w sposób przemyślany i zgodny z profilem firmy. Projektując tak zwane „wizualki”, trzeba sprawdzić najpierw, czy dany motyw lub projekt graficzny nie jest już używany przez inną instytucję. Kolejnym krokiem powinna być analiza tego, co za pośrednictwem określonego znaku chcemy przekazać. Warto, by to, co zamierzamy pokazać przy pomocy grafiki, nawiązywało w jakiś sposób do prowadzonej działalności. Trzeba pamiętać jednak, by nie przesadzać z liczbą części składowych projektu. Nie zawsze więcej znaczy lepiej. Istotnym elementem są także takie aspekty jak: kolorystyka, krój czcionki, układ tekstu, przestrzenne zestawienie elementów graficznych z elementami pisemnymi. Tutaj liczy się każdy szczegół. W końcu w ten sposób wyrabiamy też firmową markę. Jeśli nasze logo i znaki wizualizacyjne będą zapadały w pamięć, przedsiębiorstwo może tylko osiągnąć z tego tytułu korzyści.