usługi merchandisingowe

usługi merchandisingowe

Merchandising to określenie, dotyczące całości działań wokół sprzedaży produktów w sieciach handlowych. Merchandising obejmuje odpowiednią ekspozycję produktów, dbanie o ich dostępność oraz odpowiednią ekspozycję materiałów reklamowych, które będą wspomagać sprzedaż tychże produktów. Duże firmy stać na to, aby w sklepach największych sieci handlowych posiadać własne stoiska, na których produkty są eksponowane i odpowiednio reklamowane. Firmy mają swoje chłodnie, półki, stojaki, banery reklamowe, ulotki, podświetlane gabloty itp. Ponieważ całość sporo kosztuje (wynajęcie miejsca lub półek w sklepie, do tego dodatkowo płaci się za miejsce i za umieszczanie materiałów reklamowych) żadna firma nie chce niepotrzebnie trwonić pieniędzy. I dlatego przez wykupieniem miejsc w markecie i zaprojektowaniem materiałów reklamowych firmy zatrudniają specjalistów z dziedziny Visual merchandisingu, którzy opracowują całą koncepcję działań. Projektują oni materiały reklamowe do wewnętrznego użycia w sklepie oraz często także stojaki reklamowe. Niekiedy z okazji wejścia do takiej sieci zatrudnia się i innych specjalistów, którzy opracowują działania związane z konkursami i degustacjami, będącymi kolejnym sposobem na przyciągnięcie klientów do danych stoisk. Całościowe działania połączone z niezłą jakością produktów zawsze prowadzą do uzyskania pełnego sukcesu, który oczywiście będzie wiązał się ze zwiększonymi dochodami finansowymi.