Zachowanie podczas konsultacji biznesowych

Zachowanie podczas konsultacji biznesowych

Organizując konsultacje biznesowe często stresujemy się, czy nie popełnimy żadnej gafy. Istotnie, bowiem nasze zachowanie może wpłynąć na przebieg konsultacji i nie chodzi tu tylko o odpowiednie poprowadzenie samych konsultacji, ale także mowę niewerbalną, czyli mowę ciała, swobodę zachowań czy pewność siebie. To ostatnie jest szczególnie ważne. Pewność siebie sugeruje nie tylko, że jesteś pewny siebie, ale swojej wiedzy i umiejętności, co pozytywnie wpływa na Twój wizerunek w oczach partnera zawodowego. Pewność siebie to przede wszystkim uśmiech, pewny uścisk dłoni i swoboda ruchów. Aby osiągnąć swobodną atmosferę, można ją rozluźnić na początku anegdotą czy rozmową na temat niezwiązany z pracą, co pozwoli rozładować stresującą atmosferę. Kolejną rzeczą cenioną przez naszych biznesowych współpracowników jest profesjonalizm. Zachowanie to objawia się w kilku zachowaniach i wszystkie są mile widziane podczas konsultacji biznesowej. Bardzo profesjonalnym jest znajomość branży, w której pracujemy. Nie zaszkodzi mieć notatki, to pomaga w uporządkowaniu wszystkich myśli przygotowując się do konsultacji oraz powiadomić o wszystkim, co jest ważne w biznesie. No i oczywiście nie możemy zapomnieć o takiej rzeczy jak atencja i szacunek do naszego rozmówcy. Zaprocentujemy tym w jego oczach, co poprawi nasz wizerunek.