Złote produkty

Złote produkty

Małe firmy mają znacznie łatwiejsze zadanie przy wprowadzaniu na rynek nowych odmian swoich znanych produktów. Przykładowo, jeśli są to na przykład słodycze, mała firma może ciągle wprowadzać modyfikacje i nowe smaki. Inaczej jest jednak w przypadku dużego koncernu, który ma w swoim portfolio produkt znany na całym świecie. Jeśli jest to na przykład produkt z branży słodyczy i firma chce wprowadzić na rynek jego nowe warianty smakowe, sprawa wymagać może szeregu konsultacji z dużą grupą firmowych specjalistów. Wśród nich z pewnością znajdą się specjaliści z instytutu, zajmującego się kreowaniem nowych smaków firmowych produktów, specjaliści z działu sprzedaży, marketingu, public relations i logistyki. Każdy z nich bowiem musi powiedzieć, jak nowy produkt wpłynie na działania jego działu i jakich będzie to wymagało posunięć ze strony tego działu, aby proces wprowadzania na rynek nowego produktu przebiegał w sposób płynny. Jeśli wszyscy specjaliści dojdą do porozumienia, istnieje duże prawdopodobieństwo, że przyjęta przez wszystkich taktyka będzie prowadzić do sukcesu. A ten oczywiście przyniesie spore zyski dla całej firmy. Wystarczy obserwować postępowanie dużych firm, aby przekonać, jak ostrożnie wprowadzają one na rynek wszelakiego typu nowości. Wszystko dlatego, że każda firma chce uniknąć niepowodzenia i dlatego tak delikatnie sonduje rynek przed wprowadzaniem na niego nowości.